Tijdens de pandemie waar we al een gehele tijd mee te maken hebben veranderen regels erg snel. Zo moeten sommige bedrijven namelijk informatie registreren van alle bezoekers die het pand binnenkomen. Of moeten horecabedrijven bijhouden wie er bij hun op het terras komt zitten om een hapje of drankje te doen. Deze informatie moet vervolgens worden doorgestuurd naar de overheid en GGD om bij een eventuele uitbraak alle bezoekers te kunnen waarschuwen en eventueel op te roepen voor een test. Daarnaast kan een dergelijke toegangsregistratie ook goed van pas komen bij verschillende calamiteiten. Aan de hand van de lijst die digitaal wordt bijgehouden kunnen hulpverleners dan goed en overzichtelijk zien wie zich nog in het pand bevinden en om hoeveel mensen het dan precies gaat.

Extra veiligheid

Naast het feit dat het dus veel data oplevert, helpt het ook nog eens de veiligheid van alle mensen die zich in het pand bevinden te waarborgen tot op zekere hoogte. Het aanmelden bezoek is uiteraard geen garantie voor 100% veiligheid, maar het helpt zeker een handje mee. Het meest praktische is om de bezoekersregistratie bij binnenkomst te laten voldoen. Op deze manier kan men het ook niet vergeten of eroverheen kijken. Een dergelijke registratie kan tegenwoordig erg simpel en snel gaan aan de hand van bijvoorbeeld een QR-code. Een personeelslid of bezoek kan gemakkelijk de QR-code scannen en vervolgens de gevraagde gegevens doorgeven.

Bruikbare data

Ook krijgt u als bedrijf extra inzicht in de bezoekers die uw pand binnentreden. Waar komen zij vandaan, uit welke leeftijdscategorie en nog meer. Dit is uiteraard afhankelijk van de vragen die worden gesteld aan degene die zich moeten registreren. Met deze data kunt u vervolgens weer gerichter bepaalde activiteiten uitvoeren om op deze manier uw doelgroep in een optimale manier bereiken. Zowel uit het oogpunt van veiligheid als qua marketing kan dit een toevoeging zijn voor een bedrijf.